torsdag, maj 20, 2010

Tack och adjö!

Efter mycket funderande, har jag (BT-loader) nu tagit det svåra beslutet att stänga ner trackern, samt sidan.

Det har varit både roligt och lärorikt, men också väldigt svårt (att vara ensam ansvarig och utvecklare för sidan).
Mitt personliga intresse för sidan, har svalnat, samt tiden (och ekonomin) räcker inte till att driva sidan vidare.

OBS! Detta har absolut inget att göra med det senaste beslutet gällande att Telia måste lämna ut uppgifterna.
Sidan kommer att upphöra att existera den 25 Maj (5 år gammal).

Vill även passa på att tacka alla underbara "uppladdare", "staff" och övriga medlemmar för en rolig tid tillsammans. Vill även rikta ett stort tack till Telia som värnar om integriteten.

Länkar och annan "reklam" om andra tracker-sidor, accepteras inte!!!

49 kommentarer:

Anonym sa...

Why Oh Why? no plz

Anonym sa...

Tack för den här tiden!

hassemilou

Anonym sa...

BT Stort TACK för det grymma jobbet du har gjort

coverdinfish sa...

Tack för allt.


Skit!

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tack BT, tack för den här tiden och hoppas att allt kommer att gå bra med dig. Kommer den 25 att göra en sista donation till sidan och hoppas att alla som har tagit del av den gör samma sak. Tack för den här tiden och lycka till i framtiden.
Mr BB

Anonym sa...

Tack för allt! Lycka till med vad du tar dig för!

xnt.nu är ju inte öppen för registrering. :-(

2shy sa...

ETT Stort Tack "BT" för ett grymmt jobb som du har gjort

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Tack för allt och lycka till!

Anonym sa...

Tack & gl

Anonym sa...

Synd att sidan slocknar då det finns ett behov av svenska trackers! Mvh Spyro70

αGeek sa...

Jag tyckte jag kände igen namnet på den här sidan när jag läste om den i Metro idag. Men jag insåg när jag besökte sidan att den är ny för mig. Däremot känner jag till och har varit medlem på flera andra kända svenska trackers (som jag nu inte ska nämna, enligt ditt önskemål).

Nu får jag inte chansen att testa den här trackern (om den var öppen för registrering av nya medlemmar dvs). Men jag vill ändå passa på och tacka dig för tiden och mödan du lagt ner på det här projektet.

Med tanke på att det (som du säger) var ett enmansjobb så är det en väldigt stor bragd att bygga upp en sån här webbplats och dessutom utveckla den vidare och underhålla den.

Nu har tydligen tiden kommit att avveckla den och glömma alltihopa.

Jag hoppas verkligen att du inte tar det här beslutet efter påtryckningar från Horawood. Men även om det är motivet så är det helt upp till dig, det är ditt liv det handlar om. Jag tackar och gratulerar dig ändå för det du har åstadkommit. Att driva en sån här webbplats i 5 år är inte kort tid och ingen lätt uppgift. Dessutom krävs det mod att driva en sån här webbplats. Mod och intelligens, men framför allt mod! Det är få som har modet kvar tyvärr, nu darrar vi alla av rädsla för Horawood. Det är ju det de vill få i oss, att de kan komma åt oss.

"Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet - utan de goda människornas tystnad."

"Man is free at the instant he wants to be."

Ps. Glöm inte att rösta på Piratpartiet.

Anonym sa...

tack för allt men tycker att ge inte up hatten av o en röd ros för tiden som varit mvh cane p.s vissa av oss har det som livstill

Anonym sa...

Tack BT-Loader! Du har hjälpt oss att få ta del av så mycket inom film, musik, spel och program, som vi inte hade fått göra annars. Tack och lycka till! Hoppas vi ses i framtiden!

P.s. Kommer bloggen finnas kvar?

Peter Holm (BigSwedeDecVe) sa...

Tack för den här tiden, vet själv hur det kan vara att sköta om en sida och hur det kan "tära" på krafterna. Alltid bra att ta en paus ifrån det hela,så vet man aldrig, sen kan jag lova att suget kommer tebax efter en tid. En "Guldstjärna" till dig så länge för proffsigt jobb! ;)

Mvh // Peter Holm (DecVe, Drygar)

Anonym sa...

Ett STORT tack till dej samt staff & uploaders för den gångna tiden!

//J

Anonym sa...

Det är med tårar man ser en del av vardagen försvinna...
tack för allt du har gjort.. du kommer lämna ett stort tomrum .

moer sa...

Ett JÄTTETACK för den tid jag fick vara med! Lycka till med allt i fortsättningen!

nick6 sa...

Ja skapligt besviken men men.. Just när man börjar svänga... *suck*

Aja lycka till.

Anonym sa...

Tack för den tiden som varit!
mvh
"miata"

Anonym sa...

Tack BT för denne tid, lyfter hatten för dig. lycka till i framtiden.

Anonym sa...

Tack BT för allt slip med sajten, och tack till alla andra medlemmar som gjorde detta till en riktigt trevlig sajt.
Tror det blir en röst på PiratPartiet i höst...

pinnhead sa...

snälla konm till bakas
nu kan man gå ner i bandbred till 0,1 fan snälla. Bojkota alla jävla filmer

BT-noob sa...

"OBS! Detta har absolut inget att göra med det senaste beslutet gällande att Telia måste lämna ut uppgifterna"

Du får inga vänner av att ljuga

BT sa...

Har redan tillräckligt med vänner, och jag har ingen anledning av att ljuga.

Anonym sa...

Jahapp nu får musiknissarna som dom vill, snyfft :(

Anonym sa...

Tack Bt!

Anonym sa...

Tack bt för allt du gjort för oss och swetorrents kommer sakna att kuna starta upp min webb läsare och se att min startsida ej funkar kommer mötas av din text men en sak ska du komma ihåg du är en stark symbol för att vi ej ska vika oss mot ipred R.I.P SwT /// rezar1337

nick6 sa...

Hoppas fortfarande på en nyöppning inom kort.. Förlorar så mycket på att sidan stänger.. ;-)

Anonym sa...

Tack för en lärorik tid, och framförallt mycket roligt o givande

/Kocken

Pajepos sa...

Tack. Grymt bra jobbat. Vad ska jag nu ha för startsida på browsern?? ;)

Freddie sa...

Tack BT för allt du gjort för sidan & dina medlemmar, är så grymt imponerad hur du stod upp så länge som du gjorde och jag förstår till 100% att du ledsnade, lycka till irl & ta hand om dig, du kan iaf. känna dig stolt & gå med flaggan i topp nu när du släckt ner sidan, ta hand om dig ;)

Anonym sa...

Stort tack för den här tiden!
Som tur är finns det andra sidor :D
/Cullyn

djsvogga sa...

Jag är nog inne på den linjen som nick6 har. Ny öppning asap. Jag tror nog att "suget" kommer tillbaka eller hur BT?

Anonym sa...

Tack för denna tid BT, har varit en ära att tillhöra denna tracker.
Jag hoppas att du kommer tillbaka när du har fått lusten tillbaka.

BT-loader, en av få som vågade stå på sig när dom flesta böjde sig.

Tack än en gång!

Monika sa...

Tack för den tid som gått men tråkigt oxå att den kommer läggas ner...Lycka till iallafall
Ps..skulle den komma igång igen hoppas man får en påminnelse då...

Anonym sa...

Hey Ho Let's Go
Tack for mycket kuul!!!

Anonym sa...

Nu var det slut. Undrar om 4080 blev sista numret i nummertråden?
´
//Bjarne

Freddie sa...

@Bjarne : Du har då alltid bara nummer i skallen ;)
Jag blir inte förvånad om du var den siste iaf. hi hi.

muhahaha94 sa...

Man känner att en viss del av livet saknas utan trackern :'(

Peter Holm (BigSwedeDecVe) sa...

"ipred" är nutidens största blunder,hoppas namnet "ipred" ingår i framtida läroplanen för nyblivna nyfödda medborgare.Men i ärlighetens namn är det bara slöseri med trycksvärta. ;) DerKKa DerKKa !!

Ultravoxftw sa...

Tack BT du har varit en utmärkt ledare, ett mycket lyckat projekt du lyckades med tycker jag.
Du har gjort mycket för nedladdningen i Sverige, behöver du invite till någon svensk tracker, så fixar jag en gratis till dig.
Och vem vet, nån gång i framtiden kanske du blir rastlös och startar en ny sida, börjar om på ett nytt projekt :)
Ha ett bra liv, hoppas att jag stöter på dig på någon sida // Mvh ultravoxftw

Anonym sa...

Tack för en grymt bra tracker, önskar dig all lycka i frantiden. Hoppas att suget blir för stort för dig så du drar igång igen :)), men vänta tills det lugnat ner sig lite och hoppas framför allt att Telia de överklagar och verkligen prövar detta så långt det verkligen går att pröva detta.

lillknurra sa...

Tråkigt, men tack för allt jobb som du lagt ned!

Anonym sa...

Tack för den här tiden, Ni har gjort ett suveränt jobb och alltid hållit vad ni lovat. Hoppas att allt löser sig och att ni kanske kommer tillbaka i en annan skepnad.

nick6 sa...

Kom igen nu då ångra dig lite....

Anonym sa...

Vad ska man säga. Bara tack för denna tiden. Har varigt en rolig tid.

michan sa...

Det var länge sedan jag besökte sidan. Jag blev dock påmind om den när jag gick igenom sparade lösenord i eldräven.

Ville egentligen bara säga att det var tråkigt att höra att du väljer att stänga sidan. Jag minns när du bjöd in mig när inte en enda av de svenska trackrarna som jag var medlem på var uppe. Tack!